Kazım Şimşek

Kazım Şimşek’in sanatında ilk dikkatimizi çeken ve merakımızı celbeden öğe kullandığı malzemelerin yalınlığı, anlaşılabilirliği ve ulaşılabilirliği: kağıt ve kalem! Bu Spartan sadelik tek renk kullanımı ile devam ediyor; siyah, beyaz ve gri tonlar. Ancak genç sanatçının işlerine bakmanızla içlerine çekilivermeniz bir oluyor. Çünkü bu sadelik ve mütevazı yaklaşımın işlenen konularla son derece uyumlu olduğunu vurgulamak gerek; tablolar emekleriyle geçinenleri, göç edenleri, kaybolmuşları, tökezleyip düşenleri, ve türlü tehdit ve basınç altında kalan insanları ve yaşadıklarını, yani toplumsal kırılma ve travmaları sakin bir şiirsellikle yorumluyor.

Yalınlığın egosuz ve engelsiz çekimi izleyenleri resimlere yoğunlaştırıyor, ciddi ve acıtan gerçeklerin temsilleri bizlerin tedirginliğin ve tekinsizliğin ayakuçlarında tutuyor. Loş düşünce labirentleri, eğretilemeler ve alegoriler evrenine hoşgeldiniz! Bu küçük oyun ve öyküler hep insana dair, onların dram, durum ve dertleriyle ilintili. Bunlar bu coğrafyanın dertleri ama yerel olan bazen evrensel oluveriyor, bu yüzden artık tabloyla samimi bir ilişki kurabiliyoruz ve sırlar da kendilerini açmaya başlıyorlar. Anlamlar, bağlantılar, çıkarımlar, çözümler ve idrakler izleyicileri stratosfere fırlatıp başlarını döndürüyor.

Şimşek tam bir sanatçı sorumluluğuyla çağımızın ve günümüzün sorunlarına odaklanıp tepkisini gösteriyor. Emekçilerin sorunları, kentsel dönüşümün basınçları altında kalanlar, feodal ilişkilerin açmazları sanatçının sıklıkla ele aldığı konular. Önyargılar, normatif değerler, bayağılık ve popüler kültür Şimşek’in eleştirel kaleminden nasiplerini alıyorlar.

Gerçek yaşamla son derece ilgili ve ondan besleniyor, tablolarında şimdiyi geçmiş ve gelecek ile birlikte ele alıp görselleştiriyor. Katı olanın daha bir hızla buharlaştığı 21.yüzyılda Kazım Şimşek ilerlemenin, aydınlanmanın ve dayanışmanın tarafında, hayata son derece bağlı, iyimser, çok aktif ve umut dolu. Resim yapmanın onu iyileştirdiğini, bu eylemin en büyük şifa ve umut kaynağı olduğunu ifade ediyor. Sanırım aynı şifa ve umudu bizler de sanatı takdir edip izleyerek, severek buluyoruz.

Atilla Güllü
Kasım 2020

2020 Kağıt üzerine mürekkepli kalem, 37×50 cm, 2020
Abluka / Faşizm günleri Kağıt üzerine mürekkepli kalem, 34,5×50 cm, 2020
Böcekli ev Tuval üzerine akrilik & mürekkep, 140×217 cm, 2018
Dilek Tuval üzerine akrilik & mürekkep, 69×126 cm, 2019
Esirlik yolları / Göçmenlere saldırı Kağıt üzerine mürekkepli kalem, 25×45 cm, 2018
Genç kız odası Kağıt üzerine mürekkep, 21×29 cm, 2017
Huzur konutları Kağıt üzerine mürekkepli kalem, 21×29 cm, 2017
isimsiz Kağıt üzerine mürekkepli kalem & kuruboya, 35×46 cm
Karneler sizin gelecek bizim / Faşizm günleri Kağıt üzerine mürekkepli kalem, 25×45 cm, 2018
Kurban Kağıt üzerine mürekkep & akrilik, 60×100 cm, 2019
Neyi koruyorlar? Kağıt üzerine mürekkepli kalem, 35×50 cm, 2014
Ocak Kağıt üzerine mürekkep & akrilik, 70×100 cm, 2019
Sur’un yeniden inşası / Faşizm günleri Kağıt üzerine mürekkepli kalem, 40×40 cm, 2017

Doğum Yeri ve Yılı
6 Ekim 1987 Ankara

Eğitim Gördüğü Kurum
2006-2007, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü
2007-2012, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü
2016-2019, Hacettepe üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü-Yüksek Lisans

Ortak Sergiler
2009, Ankara Resim Günleri, Ankara Devlet Resim Heykel Müzesi
2010, Birarada “genç kuşaktan bir kesit”, Ankara Helikon Sanat Galerisi
2010, Kim Ne Derse Desin Sen O Değilsin, Galeri Artist LAB Ankara
2010, Birarada 2, Ankara Helikon Sanat Galerisi
2012, Serbest Bölge, İstanbul Kültür Üniversitesi
2012, Gerçeklik Terörü, Tütün Deposu İstanbul
2013, Olduğumuz Gibi, Galeri Zilberman İstanbul
2014, Yarından Daha İyiyim, Hayaka Artı Arayüz Galeri, İstanbul
2017, Görsel Notlar, Tosca Art&Design Galeri, Ankara
2017, Gördüğüm Şey, Hacettepe Üniversitesi Ahmet Göğüş Sanat Galerisi, Ankara
2017, Aynı Bahçe, Müze Evliyagil, ,Ankara
2018, Sarsılan İmge, Pera Müzesi, İstanbul
2019, Kâğıt, Pilevneli Project, İstanbul
2019, Tilki Düğünü, Kova Art Space, Ankara
2019, Açılış Sergisi, Casa Art Space, Ankara
2019, Algı ve Uzam, Artsürem, Ankara
2019, Sessiz Yığınların Gölgesinde, Platform A, Ankara
2020, Camdan Şato, Müze Evliyagil, Ankara
2020, Mamutart Project, İstanbul

Workshoplar
2009, Uluslararası Aksaray Ihlara Vadisi Sanat Festivali
2011, Çocuklar Çağdaş Sanatı Keşfediyor, Ankara CerModern Modern Sanatlar Merkezi

Mesleki Tecrübeler
2008-2012, Cahit Malcok Resim Atölyesi Ankara, Eğitmen
2010-2011, CerModern Ankara: Rehberlik Ve Küratör Asistanlığı
2012-2015, İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi İletişim Tasarımı Bölümü, Ressam
2016, Altındağ Belediyesi Gençlik Eğitim Merkezleri, Resim Öğretmeni
2016, Tosca Art Studio, Eğitmen
2019, Altatölye, Kurucu

Sahne Tasarımı Deneyimleri
2010, Jean D’arc’ın Öteki Ölümü, (Stefan Tsanev), Ankara Sanat Tiyatrosu, Ve Sanat Tiyatrosu
2010, ‘Genarallerin Beş Çayı’, (Boris Vian), Öteki Tiyatro, Tiyatro Ayakbağı
2015, ‘Memurin Faslı’, (Coşkun Irmak), Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ve Sanat Tiyatrosu
2016, ‘Diktat’ (Enzo Corman), Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Gösteri Salonu, Ve Sanat Tiyatrosu